آموزش خلق یک براش Alpha 3D در زیبراش

آموزش Creating a New Alpha 3D Brush در Zbrush

57

خلق یک براش Alpha 3D
ایجاد براش های 3D آلفا شخصی، کلید تولید مدل های پیشرفته و افزایش بهره وری در محیط زیبراش می باشد. آنها می توانند برای خلق مدل های بسیار دقیق و یا فقط برای تولید اشکال با وضوح متوسط مانند گوش که شما می توانید بعدا آن را تصحیح نمایید مورد استفاده واقع گردند.

آموزش خلق یک براش Alpha 3D در زیبراش

ایجاد براش های 3D آلفا شخصی، کلید تولید مدل های پیشرفته و افزایش بهره وری در محیط زیبراش می باشد. آنها می توانند برای خلق مدل های بسیار دقیق و یا فقط برای تولید اشکال با وضوح متوسط مانند گوش که شما می توانید بعدا آن را تصحیح نمایید مورد استفاده واقع گردند.

با توجه به اینکه Alpha 3D چگونه کار می کند، ایجاد VDM نیاز به پیگیری برخی از مراحل خاص به شرح زیر دارد:

یکی از پروژه های Brush3DTemplate واقع در مسیر LightBox >> Project >> را بارگزاری نمایید.

شما می توانید از gridsهای  مختلف استفاده کنید. برای شناسایی شدن به عنوان یک VDM، مدل باید بر روی یک شبکه با مرز مربع حجاری شود.

خب حالا نوبت حجاری نمودن سطح پلان مربع شکل با قلم های متداول زیبراش می باشد از آنجا که شما باید ساختار MESH را حفظ نماییم، نمیتوانید از بعضی از ویژگیهای مانند  Slice curve یا DynaMesh استفاده کنید.

با احساس آزادی تمام می توانید سطح شی را Subdivision یا آن را به سمت داخل و یا خارج متمایل کنید اگر شما با برخی از کشش ها روبرو شده اید می توانید از بخش Tool >> Deformation >> Relate Plane Grid استفاده کنید تا سطح شی را نرم  نمایید. توصیه می شود از این تابع وقتی که شما در مرحله ساختن سطحی خشن و زبر از VDM هستید استفاده کنید.

هنگامی که طراحی مدل شما به اتمام رسید، باید بررسی کنید که مرز grid شما هنوز یک مربع است یا خیر. اگر نه، شما می توانید همه چیز را به جز مرز ها mask کنید، سپس از Tool >> Deformation استفاده کنید >> نوار لغزنده Morph به Grid در 100٪ برای بازگرداندن مرزها به یک مربع کامل تغییر دهید.

شما می توانید با مراجعه به مراحل بالا هر وقت که لازم داشتین چندین SubTools ایجاد نمایید.

نمای Perspective را غیرفعال نموده و از نمای روبروی مدل به سمت دوربین که با نگه داشتن کلید Shift در حین چرخش بوم ترسیم به دست می آید استفاده نمایید. بهتر است که grids از نمای رویرو نسبت به دوربین ویرایش گردد.

یکی از انواع brush را که با Alpha 3D  استاندارد ، Layer یا Chisel3D (که در واقع یک براش لایه ای است) را انتخاب کنید و آن را از طریق عملکرد Brush >> Clone تکثیر کنید. در غیر این صورت بایستی در مراحل بعدی محتویات اصلی براش Alpha 3D را حذف کنید.

بر روی Brush >> Create >> و Create Multiple Alpha Brush کلیک کنید. تمام SubTools ها به VDM ها تبدیل می شوند و با Brush فعلی مرتبط می گردند، و سپس جایگزین مدل های که قبلا ذخیره شده است خواهند شد. توجه داشته باشید که آلفای شما اکنون 3D flag  دارد.

این مقاله از ویدئوهای ورکشاپ تخصصی حضوری زیبراش استاد گرانقدر مهدی بندری برگرفته شده است .

خانه زیبراش ایران بزرگترین دانشنامه رایگان زیبراش ایران
100%
عالی

به ما امتیاز دهید

  • میزان رضایت از مقاله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 
 توجه ! محتوا آموزشی و مقالات این وب سایت برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی و تدوین شده از این رو ، در صورتی که شما جز نوآموزان می باشید این وب سایت برای آموزش شما مفید نخواهد بود.
 
close-link