آموزش جزییات و رزولوشن در DynaMesh در زیبراش

آموزش DynaMesh Resolution and Details در زیبراش

13

جزییات و رزولوشن در DynaMesh
در سطح فنی، رزولوشن هندسی جدید تولید شده توسط DynaMesh به یک مکعب x2048 2048 از polygons در ازای هر face بر اساس Voxels محدود می باشد. هنگامی که bounding box مش از این حداکثر رزولوشن خارج می شود، geometry می تواند جزئیات را از دست بدهد.

جزییات و رزولوشن در DynaMesh

در سطح فنی، رزولوشن هندسی جدید تولید شده توسط DynaMesh به یک مکعب x2048 2048 از polygons  در ازای هر face  بر اساس Voxels محدود می باشد. هنگامی که bounding box مش از این حداکثر رزولوشن خارج می شود، geometry  می تواند جزئیات را از دست بدهد.

اگر با یک مدل بزرگتر و با وضوح کار را شروع نماییم به از دست دادن جزئیات منتهی می شود . همانطور که می دانید وضوح بالاتر جزئیات بیشتری را فراهم می کند، اما از این لحاظ که چقدر می تواند اندازه bounding box  را گسترش دهد – به عبارت دیگر، تا چه حد می توانید سطح را با عملیات remesh بازسازی نمایید محدودیتی وجود دارد.

وضوح DynaMesh بر اساس قوانین عمومی ZBrush محاسبه می شود که (در ساده ترین حالت)، محدود به اندازه grid پیش فرض است. به محض اینکه شما شروع به کار با یک مدل با ابعادی بزرگتر از grid کنید، ممکن است تعداد خیلی زیادی از polygons را با تنظیمات پیش فرض DynaMesh تجربه کنید. به همین ترتیب ، اگر مدل شما به طور قابل توجهی کوچکتر از شبکه باشد، ممکن است متوجه شوید هندسه شما تقریبا چند ضلعی ندارد. در نتیجه، تغییر لغزنده رزولوشن تقریبا هیچ تأثیری بر تعداد چند ضلعی ها نخواهد داشت

برای اینکه مدل خود را برای DynaMesh بهینه سازی کنید، می توانید با استفاده از تغییر مقیاس دادن و بهره گرفتن از تابع Unify که در مسیر Tool >> Deformation  قرار دارد مجددا آن را بهینه کنید اگر DynaMesh شروع به رفتار غیرمنتظره نمود این فرمان را فراموش نکنید.

چند نکته

کار با مقادیر با وضوح بالا برای DynaMesh، مدل هایی با میلیون ها چند ضلعی خام را ایجاد خواهد کرد. این می تواند سرعت عملیات باز ایجاد مش را کاهش دهد یا هنگام استفاده از حداکثر وضوح 2048 ZBrush را ناپایدار کند

با استفاده از گزینه های مانند Project  یا Polish  زمان محاسباتی DynaMesh با وضوح بالا افزایش می یابد

لطفا در نظر داشته باشید که DynaMesh به عنوان یک ابزار concepting شناخته شده است. شما می توانید بهترین نتایج را با حفظ رزولوشن DynaMesh خود را به کمترین حد ممکن به دست آورید و جزئیات را زمانی که فرم پایه نهایی شده خلق کنید

اگر با واحد انداره گیری در نرم افزار های سه بعدی دیگر قبل وارد نمودن شی به زیبراش کار نموده باشید در صورتی که بدن شخصیت شما دارای بلندای 180 سانتی متر باشد ما با یک شی خیلی بزرگ روبرو خواهیم بوددر این شرایط واحد اندازه گیری را به متر تغییر دهید و ابعاد آن را بر روی 1.8 متر تنظیم نمایید در این حالت با ابعاد مناسب تری در زیبراش روبرو خواهید بود.

100%
عالی

به ما امتیاز دهید

  • میزان رضایت از مقاله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 
 توجه ! محتوا آموزشی و مقالات این وب سایت برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی و تدوین شده از این رو ، در صورتی که شما جز نوآموزان می باشید این وب سایت برای آموزش شما مفید نخواهد بود.
 
close-link