DynaMesh و روابط آن با PolyPainting و Textures/UV’s

DynaMesh with PolyPainting and Textures/UV’s

23

DynaMesh و روابط آن با PolyPainting و Textures/UV’s
DynaMesh یک مجموعه خام از polygons است که UV را پشتیبانی نمی کند. در حقیقت غیر ممکن است UV بر روی DynaMesh به وجود آید دلیل این واقعیت است که UV به توپولوژی وابستگی دارد که هر بار که شما remesh می کنید توپولوژی تغییر می نماید و در نتیجه UV نیز نیاز باز تغییر پیدا می نماید .

DynaMesh و روابط آن با PolyPainting و Textures/UV’s

DynaMesh یک مجموعه خام از polygons است که UV را پشتیبانی نمی کند. در حقیقت غیر ممکن است UV بر روی DynaMesh به وجود آید دلیل این واقعیت است که UV به توپولوژی وابستگی دارد که هر بار که شما remesh می کنید توپولوژی تغییر می نماید و در نتیجه UV نیز نیاز باز تغییر پیدا می نماید .

اگر مدل اصلی شما UV داشته باشد، تغییر وضعیت به حالت DynaMesh تمام اطلاعات UV را حذف خواهد کرد. تا زمانی که حالت DynaMesh غیرفعال شود سپس ایجاد UV های جدید صورت گیرد و بافت به مدل اعمال شود. این نیز به طور طبیعی بدان معنی است که بافتهایی که قبلا برای این مدل ایجاد شده است، بعد از استفاده از DynaMesh دیگر غیر قابل کاربرد خواهد شد .

این محدودیت فقط برای بافت و UV استفاده می شود. DynaMesh هنوز هم از polygons ساخته شده است و بنابراین PolyPaint پشتیبانی می کند. شما می توانید PolyPaint را در هر زمان در هنگام استفاده از DynaMesh اعمال کنید.

اطلاعات PolyPaint حتی زمانی که شما DynaMesh را مجددا بازتوزیع هندسی نمایید از دست نخواهید داد، از بین نمی رود. لطفا توجه داشته باشید که اگر رزولوشن DynaMesh شما پایین تر از مدل اصلی polymesh  است، هنگام فعال سازی ویژگی DynaMesh، کیفیت PolyPaint را از بین می برید.

همچنین به یاد داشته باشید که به دلیل اینکه DynaMesh به طور مرتب مش شی را به روز می نماید و مشغول به کار است، تغییرات هندسی را تغییر می دهد، این می تواند بر روی PolyPaint نیز تاثیر بگذارد.

به طور خلاصه، painting  در حالی که DynaMesh در حال استفاده است، باید به همان شیوه ای که sculpting  با DynaMesh تحلیل می گردد بررسی شود . این به عنوان یک نقشه قبل از طراحی بر روی شی جهت اعمال جزییات می تواند مورد استفاده واقع شود .

نکته

اگر شما یک مدل از قبل موجود به همراه بافت دارید، می توانید این بافت را هنگام فعال سازی DynaMesh نگه دارید. برای انجام این کار، مدل را برای به چند ضلعی تقریبا برابر با resolution بافت تقسیم نمایید. بافت را از مسیر Tool >> Texture Map New از Polypaint اعمال کنید  که سبب تبدیل بافت به Polypaint بر روی شی خواهد شد

آگاه باشید که DynaMesh را فعال نمودن UV را حذف می نماید  اما PolyPaint را حفظ نمی کند. resolution paint به resolution  DynaMesh بستگی دارد، که به این معنی می باشد که شما احتمالا برخی از جزئیات بافت را حین استفاده از DynaMesh از دست می دهید.

100%
عالی

به ما امتیاز دهید

  • میزان رضایت از مقاله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 
 توجه ! محتوا آموزشی و مقالات این وب سایت برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی و تدوین شده از این رو ، در صورتی که شما جز نوآموزان می باشید این وب سایت برای آموزش شما مفید نخواهد بود.
 
close-link