وارد نمودن یک شی هندسی به subtool جاری

آموزش Inserting a Parametric Primitive in the Current SubTool در زیبراش

43

وارد نمودن یک شی هندسی به subtool جاری :

برای استفاده نمودن از این اشیا نباید SubTools مورد نظر دارای subdivision باشد در صورت وجود با مراجعه به مسیر Tool >> Geometry subpalette بایستی subdivision و تقسیمات با انتخاب گزینه Delete Higher/Lower حذف گردند .

وارد نمودن یک شی هندسی به subtool جاری

برای استفاده نمودن از این اشیا نباید SubTools مورد نظر دارای subdivision باشد در صورت وجود با مراجعه به مسیر Tool >> Geometry subpalette بایستی subdivision و تقسیمات با انتخاب گزینه Delete Higher/Lower حذف گردند .

تمام SubTool فعلی را با Mask Marquee یا با فشار دادن کلید CTRL + A ماسک کنید. یک جایگزین نیز این است که با یک مدل موقت کار کنید که توسط Primitive Parametric جایگزین شده است .

 

به GIZMO 3D سویچ نمایید .

در بالای GIZMO 3D آیکون یک چرخ دنده کوچک دیده می شود با عنوان  Customizeروی این آیکون کلیک نموده و گزینه parametric primitive انتخاب نمایید .

parametric primitive مورد نظر خلق خواهد شد و manipulators نیز بر روی شی جهت ویرایش آن ظاهر خواهند گردید .

در صورتی که parametric primitive با ظاهر بد یا موقعیت نا مناسب خلق شد روی چرخ دنده کوچک مجددا کلیک نموده تا منوی Customize بار دیگر نمایش داده شود و در بخش top bar نام شی وارد شده در بوم ترسیم بایستی دیده شود بر روی دکمه Gizmo 3D کلیک کنید تا به manipulator  3Dبازگردید .

حالا که به Gizmo 3D بازگشته اید ، مش وارد شده را مدیریت مجدد نمایید تا با زاویه و اندازه صحیح و مطلوب وارد پروژه گردد .

پس به محض انتخاب Gizmo 3D از قسمت top bar امکان دوباره برگشتن و استفاده از مخروط های ویرایش از طریق منوی Customize با فعال نمودن شی میسر خواهد بود  .

ضمنا با مراجعه به منوی Customize ما امکان سویچ بین شی رسم شده و Gizmo 3D را خواهیم داشت و نیز در صورت ضرورت می توانیم نوع شی مورد نظرمان را تغییر داده و یا حتی بر روی primitive از یک modifiers نیز سود ببریم .

کلیک و درگ بر روی هریک از مخروط ها می تواند کیفیت نمایشی شی و یا محور آن را تغییر دهد هر یک از این تنظیمات بسیار مشابهت دارند با Initialize settings برای  Primitives که می توان آنها را در Tool palette یافت .

 

نکته:

هنگام تغییر تنظیمات که بر توپولوژی تاثیر می گذارد (مانند تراکم چند ضلعی) Zbrush صفحه نمایش را مجبور می کند تا PolyFrame  ویجت را فعال نماید. حتی اگر PolyFrame خاموش باشد در لحظه برای تحلیل بهتر شی در حال خلق فعال خواهد شد تا ما از کم و کیف تغییراتی که بر روی این شی ایجاد می نماییم مطلع گردیم .

 

هنگام کار با parametric primitives  ، می توانید از Gizmo 3D برای کشش و کشیده شدن اشیا نیز استفاده کنید. در داخل،  ZBrush bounding box  primitive  را با عنوان deformed cube می شناسیم .

 

هنگام ایجاد یک primitive,  جدید، ممکن است شکل جدیدی را که در bounding box  مدل قبلی که تغییر شکل داده شده است، قرار دهید. در این شرایط شما فقط باید کلید را  Shift هنگام انتخاب یک primitive برای انتقال ابعاد bounding box  شکل قدیمی به مدل جدید نگه دارید .

با نگه داشتن شکل قبلی مش وارد شده جدید با خواص شی قبلی فیکس و برابر خواهد شد این می تواند در صورتی که  شما بخواهید از جمع آوری چند primitives جهت ایجاد یک شکل پیچیده استفاده نمایید بسیار سودمند باشد .

این مقاله از ویدئوهای ورکشاپ تخصصی حضوری زیبراش استاد گرانقدر مهدی بندری برگرفته شده است .

خانه زیبراش ایران بزرگترین دانشنامه رایگان زیبراش ایران
100%
عالی

به ما امتیاز دهید

  • میزان رضایت از مقاله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 
 توجه ! محتوا آموزشی و مقالات این وب سایت برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی و تدوین شده از این رو ، در صورتی که شما جز نوآموزان می باشید این وب سایت برای آموزش شما مفید نخواهد بود.
 
close-link