Project Primitive چیست ؟

آموزش Project Primitive در زیبراش

69

Project Primitive چیست ؟
این تغییر دهنده یک خلق کننده و ویرایش دهنده هندسی کامل میباشد به این معنا که امکان projecting نمودن انواع primitives مانند cubes, spheres, cylinders یا prismدر داخل مدل مورد نظر محیا می نماید .

Project Primitive  چیست ؟

این تغییر دهنده یک خلق کننده و ویرایش دهنده هندسی کامل میباشد به این معنا که امکان projecting نمودن انواع primitives مانند cubes, spheres, cylinders  یا  prismدر داخل مدل مورد نظر محیا می نماید .

ما به کمک ابزار های Gizmo3D امکان جا به جایی primitives در درون شی را خواهیم داشت به عنوان مثال اگر ما تمایل داشته باشیم یک توپی را از درون پارچه ای بیرون بیاوریم این گزینه می تواند بسیار مفید واقع گردد .

این تغییر دهنده با قرار دادن یک هندسه در درون شی منتخب ما می تواند سبب کشش برروی سطح شی گردد البته نرم افزار امکان اضافه نمودن تقسیمات جدید بر روی نواحی تحت تاثیر این تغییر دهنده را نیز برای ما میسر می نماید .

شکل ایجاد شد از روی این تغییر دهنده بر پایه فرمول  مش بندی superquadratic خلق می گردد .

وقتی از این تغییر دهند استفاده می نماییم زیبراش اجازه می دهد به ما که این مدل پایه را با تغییر دادن شکل آن و یا با transforming نمودن آن به کمک Gizmo3D به واسطه ابزار های move, scale rotate جا به جا نماییم .

از آنجایی که Deformer شکل جدیدی را روی توپولوژی سطح موجود ایجاد می کند، این می تواند به چند ضلعی های کشیده شده منجر شود . ZBrush می تواند چندضلعی های اضافی را در پرواز اضافه کند تا سطوح پاک کننده ای را که در آن مورد نیاز است تولید کند .

Project Primitive چیست

Project Primitive دارای پارامتر های بسیاری می باشد که می توانند بر روی هندسه و شکل شی تاثیر و یا اثر این تغییر دهنده را متقارن نمایند .

Project Primitive دارای چهار رفتار مهم می باشد که بایستی در ذهن داشته باشیم :

زمانی که مرکز ثقل شی وسط آن می باشد اثر Project Primitive نیز در درون شی اعمال خواهد شد که باید ما آن را به بیرون منتقل نماییم و اثر آن سبب بیرون کشیدن پوسته شی خواهد گردید .

هنگامی که اثر مرکز ثقل در بیرون شی باشد Project Primitive باعث حول دادن سطح شی به داخل خواهد گردید و اثر منفی بر روی شی اعمال خواهد نمود .

سطح Project  شده به صورت پیش فرض پنهان می باشد ولی در صورت تمایل امکان نمایش آن و افزایش کاهش میزان مش شی وجود خواهد داشت فعال نمودن شی در برخی شرایط می تواند در اعمال تغییرات مفید واقع گردد .

در صورت تمایل به کمک پارامتر blend می توان بین Project Primitive و شی اصلی لبه اثر را تیز و یا نرم نمود .

Project Primitive چیست

ضمنا در صورتی که ما کلید shift را حین عملی بگیریم اثر آن را می توانیم در جهت محور متقارن symmetry نماییم .

این تغییر دهنده دارای پارامتر های گوناگونیست که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد :

Clip Manipulators:بر خلاف پارامتر های دیگر که به واسطه cones بر روی تغییر دهنده ویرایش می شوند ، این گزینه دارای محور هایی می باشد که با محور های سه گانه Gizmo3D برابر می باشد با جا به جا نمودن نقاط سفید هر یک از این محور ها امکان برش بر روی شی میسر می گردد

در صورت تمایل جهت اعمال برش به صورت عمود بر روی شی کافیست که کلید shift  را از روی کیبرد بگیرید با ترکیب این کنترلر و تغییر شکل هندسه می توان به طیف وسیعی از اشیا دست یافت .

Project Primitive چیست

با استفاده از این کلیپ کنترل ، همراه با مخروط ویرایش برای تغییر primitive  ، شما آرایه های primitives  بسیار زیادی را برای ساخت و تغییر شکل مدل های خود در اختیار خواهید داشت.

این مقاله از ویدئوهای ورکشاپ تخصصی حضوری زیبراش استاد گرانقدر مهدی بندری برگرفته شده است .

خانه زیبراش ایران بزرگترین دانشنامه رایگان زیبراش ایران
100%
عالی

به ما امتیاز دهید

  • میزان رضایت از مقاله

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 
 توجه ! محتوا آموزشی و مقالات این وب سایت برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای طراحی و تدوین شده از این رو ، در صورتی که شما جز نوآموزان می باشید این وب سایت برای آموزش شما مفید نخواهد بود.
 
close-link